SF versus Mystery & Thriller la Strada de C’Arte – impresii

Azi, 23 septembrie 2016, am fost la prima lansare de carte a cuiva.

Totul a început în mai la East European Comic-con când l-am întâlnit pe Lucian Dragoș Bogdan și mi-am cumpărat „Omul-fluture“, scris la patru mâini alături de Teodora Matei.

Patru luni mai târziu pentru mine, asist la lansarea volumului doi din saga ce a reușit să mă aducă la literatura românească — MAYA.

La ora cinci fix, la Biblioteca Centrală Universitară Carol I, pe mai multe scaune, cu două reflectoare calde, stăteau liniștiți: (de la stânga la dreapta ca să nu supăr pe cineva) Bogdan Hrib, Anamaria Ionescu, Michael Haulică, Aurel Cărășel (care a lansat tot azi „Moartea ca o cocotă de lux”), Lucia Verona, Lucian Dragoș Bogdan, Teodora Matei, Petru Berteanu și Dănuț Ungureanu. În sală, nu foarte multă lume, adică nu vă așteptați la o aulă plină ochi sau la vreun mare show cu public de sute de oameni. Eram vreo 50 cred. Puțini, da’ buni zic eu.

Și a început marea dezbatere, care s-a transformat după două fraze în altceva. Tot o discuție pe ideea de SF sau Mystery, dar fără versus. Și puțin cu, dar mai mult fără. Microfonul s-a pasat din mână în mână și chiar a fost plăcut să-i ascult pe cei care discutau. Efectiv am asistat la o ieșire la bere/vin/suc/apă (ca să nu se supere nimeni), între prieteni și colegi, doar că fără cele enumerate mai sus și poate puțin mai organizată.

Doamna Lucia Verona a avut un comentariu la care aș fi vrut să mă bag în pământ. Se discuta de faptul că tinerii din ziua de azi nu mai citesc, iar cei care o fac, se duc spre literatura străină și mai citesc din scriitorii români. M-am simțit. Apoi dumneaei a spus: „autori români vii”. M-am simțit mai rău. Cum am mai spus, am fugit de literatura română ca dracu de tămâie pentru că nu mă atrăgea. Cel puțin ceea ce am studiat în liceu. Apoi dau peste niște oameni cumsecade care sunt călduroși (posibil și de la proiectoarele alea) și care chiar scriu cărți. Mă bucur să spun că sunt printre acei tineri români care citesc autori autohtoni vii.

Per total, prima parte, adică discuția despre de ce SF sau Mystery, a fost nu doar deschizătoare de ochi și dătătoare de idei, dar și amuzantă (mai ales discuțiile despre SF-iștii răpiți de Bogdan Hrib). În fața mea erau prieteni care vorbeau fără griji.

Apoi a venit partea de lansare propiu-zisă.

Primul a fost domnul profesor, autorăpit de la Craiova, cu „Moartea ca o cocotă de lux”.

Am avut ocazia să ascult o recenzie pe viu, dar și geneza unui roman, de la așternut pe hârtie de ceva vreme (9 ani spuse domnul profesor) și peripețiile prin care a trecut de la autor la cititor. Și până la urmă, n-am mai auzit vreodată de un detectiv neamț, urât și cocoșat care anchetează la Paris.

Apoi a venit lansarea „Maya“, de Lucian și Teodora, adică motivul pricipal pentru care eram acolo (eu adică).

Până acasă deja am citit primul capitol și deja arată bine.

M-am dus să-mi dea oamenii autograf, că, dacă tot erau acolo, de ce să nu. M-au somat amândoi autorii, pe rând, să nu plec că vor să facă poze cu mine.

14483419_1141650899214104_71538723_n.jpg

(Nu puteam fără scara măgarului)

Trăgând linie, eu venisem să iau o carte cu autograf, continuarea uneia care m-a încântat și am plecat cu nu una, nu două, ci patru cărți, că de dai bani la copil și îl trimiți să-și cumpere ce jucării vrea. Stăteam la stand și așteptam restul și nu știam cum să mă bag în vorbă cu Monica Ramirez să îmi semneze și mie cartea ei, „Asasin la feminin“. Mă vede peste umărul cuiva și zice: „te-am ochit. Vino-ncoa să-ți semnez!“. Lângă, Anamaria Ionescu semna „Nume de cod: ARKON“.

14445485_1141650865880774_26081373_n

Rezumând toată experiența în șase cuvinte: oameni minunați, creativi, pasionați și amuzanți.

 

P.S.: Nu am uitat de ceilalți autori romani, dar pe buget de student e greu să cumperi toate cărțile pe care le vrei, așa că stați liniștiți, căci, cu pași mărunți, ajung eu și la voi.

Leave a Reply

