Lansare Recviem pentru un asasin și Zodiac

Azi, 5 octombriemiercuri, a fost lansarea volumului doi din seria „Sergiu Manta“, „Zodiac“, de Anamaria Ionescu și volumul șase din seria „Alina Marinescu“, „Recviem pentru un asasin“, de Monica Ramirez. Evenimentul a fost găzduit în foaierul Sălii Radio, din București.

Eu, entuziasmat și încă simțindu-mă ciudat datorită gafei de ieri, a ajuns acolo ca o floricică… cu o oră mai devreme…

Nu am pierdut timpul, din contră, am profitat de ocazie să-i cunosc mai bine pe scriitorul Bogdan Hrib, venit astăzi acolo în calitate de editor, pe Anamaria și Monica, dar și câțiva dintre fanii lor și alți autori cu publicați la Tritonic (Oana ArionPetru BreteanuSilvia ChindeaMichael Haulică,  fiind doar câteva dintre numele prezente).

Impresia lăsată la lansarea „Maya“ și „Moartea ca o cocotă de lux“ de gașca grupul valul (tsunamiul în cuvintele domnului Hrib) mi-a fost confirmată și întărită: acești oameni sunt prieteni ieșiți la cafea, alături de un public călduros, doar că fără băuturi.

În ciuda unor mici probleme tehnice, inevitabile mai devreme sau mai târziu, a unor emoții dispărute după câteva cuvinte și a duratei scurte de interacțiune, eu chiar cred că totul a decurs frumos. Cele două autoare din centrul atenției și-au prezentat pe rând operele, glumind la fiecare două fraze între ele, sau cu Bogdan, sau cu cineva cunoscut din public.

14593283_1150596551652872_1266153959_n

Nu am fost și eu capabil să fac o poză reușită în care să nu se strâmbe nimeni deloc

Atmosfera plăcută, mica imagine din mintea creatoare și câte un fragment din noile volume m-au convins absolut de două lucruri:

1. clar o să le cumpăr să le citesc (asta după ce termin ce am luat pe vară pentru că am un mic „embargo“ în ceea ce privește achiziția de noi cărți datorită stilului de a le cumpăra – vin să iau una și plec cu 4)

2. literatura română are numai de câștigat de pe urma autorilor contemporani și ar trebui promovați mult mai mult, nu doar la nivel de eveniment pe facebook și un interviu la radio/ziar (cum, nu știu, nu de alta, dar marketingul nu e deloc ceva la care să mă pricep).

Prin public am văzut și întâlnit, pe fugă din păcate, alte persoane iubitoare de carte, ce scriu recenzii pe blogurile lor, ceea ce mi s-a părut un plus foarte mare pentru generația telefonului mobil. Însă cel mai minunat lucru, în opinia mea umilă, a fost bucuria din ochii lor, dar și a celor două dame, în timpul discuțiilor lor, sau al unui autograf/unei poze.

Într-un fel, regret că nu am avut contact cu lumea scriitorilor români de acum, dar mă bucur că am reușit să-i descopăr și să le parcurg rândurile. În cărțile pe care le-am parcurs până acum, am văzut, la partea de „Mulțumiri“, una specială adresată mie, cititorul, dar eu și cei ca mine, care putem spune că ne-am avut viețile și mințile atinse de cuvintele lor, trebuie să le mulțumim pentru dăruirea lor față de ceea ce fac și pentru poveștile care și-au găsit un loc în sufletul nostru. Eu unul sper să am oportunitatea să continui să-i citesc în continuare.

Sunt cuvinte siropoase, știu, dar asta cred și asta simt și sunt mândru să spun că am ocazia și oportunitatea să scriu aceste cuvinte despre niște oameni minunați și munca lor impresionantă.

P.S.: o să vină și niște recenzii, dar ușor și încet că timpu’ e puțin rău. Până atunci, lectură plăcută!

7 thoughts on “Lansare Recviem pentru un asasin și Zodiac

Leave a Reply

