Leapșa: Cărți contemporane românești

Zilele astea de sărbători mi-a fost lene. Nu pe bune, am stat două zile și nu am făcut nimic important, m-am deconectat de rutină, de probleme și așa mai departe. Zilele libere s-au dus și cam trebuie să revin la ale mele, dar am timp de o mică leapșă:

1. Primul autor român contemporan – ce carte ai citit?

Nu a fost unul, ci doi. Omul-fluture de Lucian Dragoș Bogdan și Teodora Matei este prima carte scrisă de autori români contemporani pe care am citit-o. De la lecturile din liceu am avut o mare reținere față de literatura română și, până în mai anul trecut, nu am citit niciun autor român cu plăcere. De atunci am tot încercat să recuperez.

2. De la ce autor român contemporan ai citit cele mai multe cărți?

Tot Lucian Dragoș Bogdan e primul în lista mea cu 5 dintre cărțile sale pe care le-am citit, deși două sunt scrise la 4 mâini și 2 capete alături de Teodora Matei.

3. Cuplul preferat din cărțile românești contemporane.

Greu… O să merg pe Marek-Ava, cuplul din Tot timpul din lume. Mi s-a părut cel mai bun cuplu de personaje al autorilor români pe care i-am citit până acum. Spuneam greu pentru că sunt multe cupluri bine construite, credibile, care ar fi în topul meu, dar Marek și Ava este cuplul meu preferat.

4. Eroul din cărțile românești contemporane în mâinile căruia ți-ai pune viața?

Sten Darr. Atât spun: Sten Darr. Devotat, loial, eficient.

5. Fantasy sau romance românesc?

Eu și romance-ul nu ne înțelegem prea bine. Dacă în ceva ce se dă thriller sau SF apare prea mult romance, cartea va ajunge pe raft și va rămâne acolo, deeeeci… Fantasy FTW!

6. Cărți românești – nume românești? Sau cărți românești – nume străine?

Nu văd care ar fi dilema… dacă povestea se întâmplă în România și personajele sunt românești, mi se pare normal să fie numele românești. Adică asta îmi sună logic. Dacă acțiunea are protagoniști străini, nu văd de ce ar avea nume românești. Da, ok, încep să-mi placă poveștile mai mioritice, mai locale, dar nu mă împiedic de un nume străin sau român. Personajele sunt personaje, povestea e poveste. Din partea mea ar putea să aibă numere și tot aș citi cartea dacă povestea e bună.

7. Eroina preferată?

Aducătoarea-leacului din Vraciul de pe norul interior.

8. Ultima carte românească citită?

Inima dragonului de M.M. Țara.

9. Care este următoarea carte semnată de un autor român contemporan pe care ți-ai propus să o citești?

Amendamentul Dawson de Ciprian Mitoceanu.

10. Un mesaj pentru autorii români contemporani.

Nu știu ce aș putea să le transmit ce nu au spus alții. Îmi place ce scrieți voi, cel puțin majoritatea (am dat și peste autori pe care nu am putut să-i citesc…) și mai vreau. Vă mulțumesc pentru poveștile pe care mi le-ați lăsat. Vă mulțumesc pentru eforturile pe care le faceți ca să avem noi ce citi. Și, pentru că nu știam cum și unde să mai integrez chestia asta, o spun aici: oameni buni, nu-mi mai mulțumiți că vă citesc cărțile. Nu o fac pentru că sunt plătit să fac asta, nu o fac pentru că am vreo datorie. O fac din plăcere. Voi ați scris cărțile alea pentru noi, știind că vor fi citite. Mă bucur să știu că vă simțiți bine, dar mie chiar nu mai trebuie să-mi mulțumiți. Atât vă rog. Nu e ceva special, nu e ceva unic pentru că o fac și mulți alții (cel mai bun exemplu e să vedeți lista de sfârșitul articolului Georgianei care nu prea a mai lăsat nimic pentru noi restul), iar ei sunt doar câțiva dintre cei care-și împărtășesc părerile. Sunt mulți alții care le țin pentru ei și tot citesc… Ok, ne-am înțeles? Voi scrieți, noi citim, mulțumiți cui vreți, dar mie nu? E ok așa?

Leapșa a venit de la Georgiana și nu a prea lăsat alți bloggeri și pentru noi, deci, dacă citiți rândurile astea și vreți și voi, luați fără frică. O să pasez totuși spre: Audrey.

Leave a Reply

